Mogelijkheden big data / market intelligence

"Big data" en marketing intelligence zijn beide gemaakt om de markt te analyseren en op de klant in te spelen. Vooral bedrijven die op een grote groep consumenten gericht is, zal gebruikmaken van big data of marketing intelligence. Op deze pagina zal aan bod komen of Robob de bouwer gebruik zal maken van big data en marketing intelligence. 

Big data 

Big data is data van een hoog volume en grote snelheid die niet onderhouden kan worden door reguliere databasemanagementsystemen . Big data wordt vooral gebruikt door bedrijven met veel consumenten die vooral diverse dingen delen, zoals Facebook of YouTube. Door deze data te analyseren kan er op de klant ingespeeld worden zodat deze sneller het product gaat kopen wat een bedrijf probeert te verkopen. Robob de Bouwer verkoopt eigenlijk vrijwel alleen aan bedrijven, er zal dus niet extreem veel diverse data met grote snelheid geanalyseerd hoeven worden. Hierom is het gebruik van big data voor Robob de Bouwer niet waardevol en zal het bedrijf er geen gebruik van maken. 

Marketing intelligence 

Marketing intelligence is alledaagse informatie relevant voor de markt van een bedrijf, verzameld en geanalyseerd met als doel om de juiste beslissingen te kunnen maken omtrent marktkansen, marktpenetratie en marktontwikkelingen . Marketing intelligence helpt vooral goed met het betreden van een buitenlandse markt, veel informatie over deze markt zorgt ervoor dat er goed op ingespeeld kan worden. Aangezien het plan van Robob de Bouwer is om de internationale markt te betreden kan marketing intelligence het bedrijf goed helpen. Daarnaast is het een nieuw product, waardoor bedrijven er nog niks vanaf weten. Doormiddel van marketing intelligence kan er een strategie ontwikkelt worden om het voor de markt aantrekkelijk te maken het product te kopen.